Penilaian Kinerja Pramusaji di Hotel Laguna Bintan
Main Article Content
Abstract
Employees performances have positive contribution the business performance and sustainalibility. Considering the importance of employee performance, the evaluation of employees performances have a significant role for management. This study aims to evaluate the waiters’ performance at Laguna Bintan Hotel. Data were collected through the restaurant leader’s performance evaluation toward all waiters. Data were analyzed with the mean score. The results showed that the waiters of Laguna Bintan Hotel have good performances. The management therefore keep maintaining waiter performance by enhancing their sense of initiative.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
Section
Articles
References
Arief, & R, A. (2005). Pengantar ilmu perhotelan dan restoran (1st ed.). Graha Ilmu.
Bahri, A. F., Budiman, A., & Pamungkas, N. B. (2022). Sistem Informasi Manajemen Reservasi Restoran dan Penyewaan Ruangan Berbasis Mobile. Jurnal Teknologi Dan Sistem Informasi, 3(4), 28–33.
Djati, S. P., & Darmawan, D. (2005). Pengaruh Kinerja Karyawan Terhadap Kepuasan, Kepercayaan, Dan Kesetiaan Pelanggan. Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan, 7(1), pp.48-59.
Hanadya, D., & Andriansyah, M. (2023). Penerapan Standar Operasional Prosedur Pelayanan Food & Beverage Service di Express Restaurant Nyayu Ully Auliana Prodi D3 Usaha Perjalanan Wisata, Politeknik Darussalam, Indonesia. Jurnal Manajemen Pariwisata Dan Perhotelan, 1(4), 46–62.
Hardati, R. N. (2021). Pengaruh Kinerja Driver dan Fasilitas Aplikasi Terhadap Loyalitas Melalui Kepuasan Pelanggan. 1, 74–83.
Jufrizen, & Hadi, F. P. (2021). Pengaruh Fasilitas Kerja Dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Melalui Motivasi Kerja. Sains Manajemen, 7(1), 35–54.
Majid, A., Fajri, M. B., Assadam, E., & Febrianti, D. (2021). The Moderating Effect of Job Satisfaction to Work Motivation and Employees’ Performance. International Journal of Science, Technology & Management, 2(3), 550–560.
Pajriah, S. (2018). Peran Sumber Daya Manusia Dalam Pengembangan Pariwisata Budaya Di Kabupaten Ciamis. Jurnal Artefak, 5(1), 25.
Rivaldo, Y. (2022). Peningkatan Kinerja Karyawan. In Eureka Media Aksara.
Sipayung, & Audina, R. R. (2017). Strategi Pramusaji dalam Up Selling Beverages di Village Cafe untuk Meningkatkan Pendapatan Hotel Grand Lagoi Village Bintan.
Sutrisno, E. (2016). Manajemen Sumber Daya Manusia (8th ed.). Prenadamedia Group.
Tunjungsari, K. R., & Swari, P. A. I. (2021). Penerapan kualitas pelayanan pramusaji pada pesisi restoran di the alantara sanur. Jurnal Ilmiah Hospitality Management, 11(2), 141–164.
Bahri, A. F., Budiman, A., & Pamungkas, N. B. (2022). Sistem Informasi Manajemen Reservasi Restoran dan Penyewaan Ruangan Berbasis Mobile. Jurnal Teknologi Dan Sistem Informasi, 3(4), 28–33.
Djati, S. P., & Darmawan, D. (2005). Pengaruh Kinerja Karyawan Terhadap Kepuasan, Kepercayaan, Dan Kesetiaan Pelanggan. Jurnal Manajemen Dan Kewirausahaan, 7(1), pp.48-59.
Hanadya, D., & Andriansyah, M. (2023). Penerapan Standar Operasional Prosedur Pelayanan Food & Beverage Service di Express Restaurant Nyayu Ully Auliana Prodi D3 Usaha Perjalanan Wisata, Politeknik Darussalam, Indonesia. Jurnal Manajemen Pariwisata Dan Perhotelan, 1(4), 46–62.
Hardati, R. N. (2021). Pengaruh Kinerja Driver dan Fasilitas Aplikasi Terhadap Loyalitas Melalui Kepuasan Pelanggan. 1, 74–83.
Jufrizen, & Hadi, F. P. (2021). Pengaruh Fasilitas Kerja Dan Disiplin Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Melalui Motivasi Kerja. Sains Manajemen, 7(1), 35–54.
Majid, A., Fajri, M. B., Assadam, E., & Febrianti, D. (2021). The Moderating Effect of Job Satisfaction to Work Motivation and Employees’ Performance. International Journal of Science, Technology & Management, 2(3), 550–560.
Pajriah, S. (2018). Peran Sumber Daya Manusia Dalam Pengembangan Pariwisata Budaya Di Kabupaten Ciamis. Jurnal Artefak, 5(1), 25.
Rivaldo, Y. (2022). Peningkatan Kinerja Karyawan. In Eureka Media Aksara.
Sipayung, & Audina, R. R. (2017). Strategi Pramusaji dalam Up Selling Beverages di Village Cafe untuk Meningkatkan Pendapatan Hotel Grand Lagoi Village Bintan.
Sutrisno, E. (2016). Manajemen Sumber Daya Manusia (8th ed.). Prenadamedia Group.
Tunjungsari, K. R., & Swari, P. A. I. (2021). Penerapan kualitas pelayanan pramusaji pada pesisi restoran di the alantara sanur. Jurnal Ilmiah Hospitality Management, 11(2), 141–164.