Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan dan Promosi Terhadap Kepuasan Pelanggan Di Marugame Udon & Tempura Kota Kasablanka

  • Putri Handayani STIE Pariwisata International
  • Salman Paludi
Keywords: Quality Product;Service Quality;promotion;Customer Satisfaction

Abstract

The analysis of this study is intended to analyze in order to determine the Effect of Product Quality, Service Quality and Promotion on Customer Satisfaction partially or simultaneously at Marugame Udon & Tempura in Kota Kasablanka. the type of retrieval technique for his research used the Purposive sampling method and was taken from 100 respondents and respondents who came more than 2 times. Technique for research records the use of more than one linear regression analysis. The result of this take a look in part show than product high-quality doesnnow not have a large effect on consumer satisfaction, but the high-quality of service and promotion has a good sized impact on customer satisfaction. so, Marugame Udon and tempura must provide more new creations and also improve the quality of existing products.

Analisis penelitian ini ditujukan untuk menganalisis agar mengetahui Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan dan Promosi terhadap Kepuasan Pelanggan secara parsial ataupun simultan pada Marugame Udon & Tempura di Kota Kasablanka. jenis teknik pengambilan untuk penelitiannya menggunakan metode Purposive sampling dan diambil dari 100 responden serta responden yang datang lebih dari 2 kali. teknik untuk data penelitian menggunakan analisis regresi linier berganda. hasil dari penelitian ini Sebagian menunjukkan bahwa kualitas produk tidak berpengaruh secara signifikan terhadap kepuasan pelanggan, tetapi Kualitas Pelayanan dan Promosi berpengaruh signifikan terhadap kepuasan pelanggan. maka,Marugame Udon dan tempura harus lebih memberikan kreasi baru dan juga meningkatan kualitas produk yang ada. 

Published
2022-06-23